Fie ca ai deja un job la care iti doresti sa renunti pentru un altul, sau, din contra, soarta nu ti-a suras in ultima perioada si continui cautarile in piata muncii, interviul este cea mai importanta etapa care te poate aduce cu un pas mai aproape de reusitele pe care ti le doresti. Trebuie, insa, sa faci o impresie mai mult decat buna pentru a pune mana pe jobul ce ai vrea sa fie al tau si nu al altei candidate. Pentru asta, trebuie sa:

  1. Nu va panicati

In timp ce cu siguranta doriti sa va pregatiti si sa faceti tot ce este mai bun pentru a va rafina raspunsurile, incercati sa nu stresati prea mult. Nu va panicati si nu supraevaluati situatia. Specialistii HR sunt si ei tot oameni, dar dincolo de asta, scopul lor nu este acela de a va lua sansa la o cariera de succes, ci aceea de a alege cea mai potrivita persoana pentru un post vacant in cadrul companiei. Un sfat util pentru a ramane calme pe durata interviului este un mic research facut cu ceva timp inainte de ziua interviului. Va puteti interesa cu privire la cultura organizationala a companiei, valorile acesteia si, nu in ultimul rand, fisa postului pentru care ati aplicat.

  1. Spuneti o poveste

Societatea ne invata ca e mai bine sa facem decat sa spunem lucruri, insa este deosebit de important sa si stim cum sa ne prezentam atat ca indivizi, cat si ca angajati cu realizari profesionale. Oricand puteti avea un exemplu din viata reala sau un exemplu concret, este o idee buna. Acesta poate ajuta la contextualizarea raspunsului. De obicei, specialistii HR inteleg mai bine conceptele si situatiile atunci cand sunt conectate la o poveste. Vorbeste despre un moment in care abilitatile tale te-au ajutat sa realizi ceva intr-un cadru profesional.

  1. Tratati interviu scurt si la obiect

Nu trebuie sa discutati jumatate din interviu doar despre abilitatile pe care voi (credeti ca) le aveti. Puteti sa va pastrati raspunsul relativ scurt si sa va concentrati pe una sau doua abilitati importante, in functie de modul in care a fost formulata intrebarea. Ganditi-va la calitate, nu la cantitate. Nu va aruncati cu capul inainte si nu discutati despre o multime de lucruri la care credeti ca excelati, fara a explica nimic. In schimb, fiti scurte si la obiect.

  1. Amintiti-va sa ajungeti la Insight

Un raspuns care este autentic si este insotit de o poveste / un context este un inceput minunat, dar nu este complet pana cand nu adaugati intelegerea tuturor acestora. Aceasta se intampla atat pentru abilitatile detinute, cat si pentru lipsurile pe care le aveti in plan profesional. Atunci cand vorbesti despre abilitati, ritmul raspunsului tau ar trebui sa cupleze orice aptitudine sau trasatura pe care ai discutat-o cu rolul si compania pentru care aplici. Spuneti intervievatorului ca aceasta abilitate ar fi utila in aceasta pozitie particulara in cadrul acestei companii. Aflati mai multe despre oportunitati la un job avantajos de pe acest site.